Friday, September 10, 2010

Das Viral Marketing Experiment - Teil I

Auf Deutsch / In German:



Seit gestern habe ich ein lustiges Video von meinem Sohn Sebastian auf Youtube veroeffentlicht, und auf Facebook meinem Bekanntenkreis per Status Meldung mitgeteilt.

Leider hat kaum jemand etwas davon mitbekommen weil Facebook ja nur eine kleine Auswahl von Neuigkeiten aus dem Bekanntenkreis anzeigt, und wie es filtert ist mir noch nicht so klar. Also habe ich ein paar Leuten die online waren es per facebook chat mitgeteilt, und die fanden das sofort superwitzig...  an Video lag es also nicht :-)


Da kam mir der Gedanke, es doch mal den Spammern nachzumachen, und meine Bekannten zu bitten es an ihre Bekannten weiterzutragen, und ausserdem bei youtube den 'Like' button zu clicken damit ich auch mitbekomme wieviel views ich bekomme... Hier ist meine message die ich nach ein paar versuchen mit ca. 10 Leuten verwendet habe:

Check out Sebastian's (Michael Will's 3 year old) magic blocks video on http://www.youtube.com/watch?v=T01tThhJvPU and hit 'like' on the youtube site if you do... trying a viral marketing experiment here, can you also tell 5 friends that are currently online to go do the same? 
Bislang sind wir bei 66 views und 7 likes. Mhm, das mag daran liegen dasz man bei Youtube als benutzer angemeldet sein muss damit like geht. Warum das nicht schneeballmaessig weiterging, liegt moeglicherweise daran, dasz die direkt von mir angeschriebenen nicht den gleichen text mit Weitergabeauffordering verwendet haben, das wuerde 10+10*5 = 60 views erklaeren...  vielleicht waere es schlauer gewesen den text auch als Kommentar an das Video anzuhaengen?

Mal sehen ob dieser Blog Beitrag zu mehr views fuehrt :-)

In English:

As of yesterday I posted a funny video of my son Sebastian on youtube, and told my facebook friends about it by sharing it in my status message. Unfortunately next to nobody noticed, since facebook only gives you a small selection of all that happens in your list of friends, and what the filter rules are is not clear to me. So I told a few people that where online via facebook chat, and they loved it... so it was not that the video was boring :-)

So then I figured, why not do like spammers do it, and ask my friends to tell some of their friends as well and click on youtubes 'like' so I can track how many views and likes I get for it... Here is my refined message that I sent to about 10 people:

Check out Sebastian's (Michael Will's 3 year old) magic blocks video on http://www.youtube.com/watch?v=T01tThhJvPU and hit 'like' on the youtube site if you do... trying a viral marketing experiment here, can you also tell 5 friends that are currently online to go do the same? 
So far we have 66 views and 7 likes. Might be that you have to be registered and logged into youtube in order to be able to click like on it. But why did it not snowball into a lot more views ? Perhaps because the friends asked 5 of their friends to look at it, but did not convince them to tell 5 of their friends, maybe they did not use the same text that I had used...

That would explain the ballpark of 10+10*5 = 60 views... maybe I should have added the above pitch text also as a comment on the video page?

Lets see if this blog entry leads to more views :-)


1 comment:

  1. I watched it 3 times but the view count stayed at 82.

    Cute kid but for virality you need a cute kid and some kind of animal...

    like this...

    Your morning adorable: Excited Sheltie plays with baby (who thinks it's hilarious!)


    Cynthia

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